Czy tylko w Akademii Pana Kleksa może być bajecznie? Otóż nie. 🙂 Podczas omawiania lektury, uczniowie klas czwartych uczestniczyli w wyjątkowych spotkaniach. Dzieci zdobywały umiejętności: matematyczne, polonistyczne i naukowe. 
 
Na samym początku przygody, klasy odwiedził Pan Kleks, który powitał dzieci w nowej bajce. Wszyscy odśpiewali piosenkę, wykonując do niej spontaniczny taniec. Ale to nie był koniec atrakcji.
 
W trakcie kleksografii, na lekcji matematyki, uczniowie tworzyli atramentowe kleksy, zdobywając wiedzę na temat symetrii. Następnie na języku polskim dzieci przygotowały rymowane wierszyki na temat swoich prac, np.: „Czy to motyl, czy to sowa, nie to różowa krowa.” 😉
 
Podczas kolejnych zajęć, uczniowie mieli także okazję m.in. : tworzyć plan wydarzeń w oparciu o opowieść Mateusza, eksperymentować z kolorami, robiąc soki Pana Kleksa i wymyślając ich właściwości, przygotować mapę psiego raju, zamienić się w guzik i uciekać od szpaka Mateusza, który tak bardzo chciał go zdobyć.
 
W trakcie wykonywania zadań uczniowie zdobywali piegi, dzięki którym zostali nagrodzeni za swoją pracę.
 
Ale każda bajka musi się niestety skończyć. Pan Kleks zamienił się w guzik, szpak Mateusz okazał się Janem Brzechwą, a my otworzyliśmy furtkę do kolejnej bajki.