KIM JESTEM? TOŻSAMOŚĆ A PRAWA CZŁOWIEKA.

            22 września w naszej szkole obyło się pierwsze spotkanie z cyklu warsztatów na temat Praw Człowieka – KIM JESTEM? TOŻSAMOŚĆ A PRAWA CZŁOWIEKA.

Koordynatorką zajęć jest Magdalena Borak – szkolna pedagożka, która wraz z uczestniczkami szkolenia „Wzmocnij młodzież wiedzą o Prawach Człowieka” – zorganizowanego w sierpniu tego roku, przez Radę Europy, organizację Global Changemakers oraz Fundację Bezlik – współtworzyła projekt adresowany do starszych uczniów szkół podstawowych.

Współprowadzącymi warsztaty były tego dnia Edyta Chadid, Marta Wawrzyniak-Esfandiyar, Sylwia Okupska i Zuza Karcz. Nasze wyjątkowe gościnie spotkały się z uczniami on-line, dzięki czemu mogły podzielić się z młodzieżą swoimi osobistymi doświadczeniami.

            Podczas warsztatów określaliśmy siebie, tworząc swego rodzaju wizytówkę tożsamościową.

Wiemy, że klasę 7b tworzą ludzie, ssaki, Polacy, sportowcy, dziewczyny i chłopcy.

Zastanawialiśmy się, jakie grupy tożsamościowe są chronione dzięki Prawom Człowieka, a także które grupy są najbardziej dyskryminowane.

Rozpoczęliśmy dyskusje na temat praw obywateli i roli państwa w sprawie przeciwdziałania dyskryminacji. Pojawiły się pojecia wykluczenia i mowy nienawiści.

Wspólnie próbowaliśmy znaleźć odpowiedzi na trudne pytania, choć wiadomo, ze to dopiero początek, wstęp do dyskusji.

            Całemu spotkaniu towarzyszyła idea wzajemnego poszanowania, choć nie brakowało emocji. Bo jak wiemy, jesteśmy różni, choć równi! I to jest najpiękniejsze!

Magdalena Borak