Misja szkoły

Prywatna Szkoła Podstawowa nr 1 w Biedrusku zapewnia uczniom optymalne warunki do rozwoju. Kształcimy ambitnych, niezależnych i świadomych własnej wartości ludzi, w oparciu o następujące wartości:
- bezpieczeństwo
- rozwój
- współdziałanie
- zaangażowanie
- odpowiedzialność
- szacunek
- każdy czuje się ważny

W oparciu o te wartości przyjmujemy, że misją naszej szkoły jest rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych obejmujących:
- porozumiewanie się w języku ojczystym
- porozumiewanie się w językach obcych
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo- techniczne
- kompetencje informatyczne
- umiejętność uczenia się
- kompetencje społeczne i obywatelskie
- inicjatywność i przedsiębiorczość
- świadomość i ekspresja kulturalna

Ponadto, jako kompetencje kluczowe, rozwijane w naszej szkole, rozumiemy również współdziałanie między nauczycielami, uczniami, rodzicami, pracownikami na rzecz rozwoju szkoły i każdego z członków szkolnej społeczności, którym pomagamy w odkrywaniu i rozwijaniu pasji i talentów
Wizja szkoły
Dążymy do tego, aby nasza szkoła stawała się organizacją uczącą się, w której cała społeczność (uczniowie, nauczyciele, rodzice i pracownicy niepedagogiczni):

- myśli systemowo
- stawia na dialog
- uczy się od siebie nawzajem

- dba o dobre relacje
- dąży do mistrzostwa osobistego

Na potrzeby wizji naszej szkoły przyjmuje się koncepcję pedagogiczną określaną mianem progresywizmu z wybranymi elementami esencjalizmu i perenializmu. W odniesieniu do powyższego uznaje się, że:

- szkoła ma być miejscem, które pozwala na rozwój osobisty każdego z uczniów w zgodzie z jego indywidualnymi zainteresowaniami oraz z uwzględnieniem tempa jego rozwoju przy jednoczesnym uwzględnieniu kontekstu kulturowego, z którego się wywodzi i który w ramach demokratycznego państwa współtworzy
- szkoła ma kształcić w szerokim spektrum, zarówno nauk humanistycznych i przyrodniczo-matematycznych, ale przy ujęciu treści w sposób interdyscyplinarny, przełamujący struktury akademickie
- służyć temu mają metody badawcze, by uczniowie stali się poszukiwaczami wiedzy, a nie jej odbiorcami (kluczowe jest stosowanie metody projektu)
- w planowaniu procesów uczenia się należy uwzględniać zróżnicowane style uczenia się
- nieodłącznym warunkiem skuteczności uczenia się jest pilność uczniów i ich wysiłek włożony w pracę, które mają być wynikiem motywacji wewnętrznej; jej budowanie można wspierać stosując praktyki coachingu, mentoringu i tutoringu
- stosowane programy nauczania mają odpowiadać na aktualne wyzwania cywilizacyjne i kształtować się możliwie blisko uczniów oraz w odpowiedzi na ich potrzeby

- tradycyjne (sumujące) ocenianie należy ograniczać ze względu na to, że rozbudza niezdrowego ducha rywalizacji, kategoryzuje uczniów na lepszych i gorszych; należy wprowadzić ocenianie wspierające proces uczenia się i skoncentrować się na tym, by uczniowie wzięli odpowiedzialność za efekty tego procesu
- szkoła ma dbać o różne sfery rozwojowe uczniów, w tym o ich rozwój emocjonalny i społeczny, stąd też niezbędna w szkole jest atmosfera bezpieczeństwa i empatii; jednocześnie należy kreować sytuacje sprzyjające wyrabianiu charakteru, silnej woli i krytycyzmu
- szkoła ma odpowiadać na potrzeby społeczne – jej zadaniem jest kształcenie i wychowywanie ludzi gotowych do podejmowania wyzwań, przełamywania utartych rozwiązań; najlepiej, gdy stosuje się w tym celu metody oparte na współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, które jednocześnie przygotowują młodych ludzi do życia w demokratycznym społeczeństwie
- w relacjach nauczyciel – uczeń charakterystyczne ma być towarzyszenie młodemu człowiekowi w jego procesie uczenia się oraz wspieranie w momentach, gdy pojawi się taka potrzeba; takie relacje mają budować w uczniu poczucie własnej sprawczości i wiarę w to, że sam potrafi poradzić sobie z problemami, które stawia przed nim życie
- nauczyciel rezygnuje z zajmowania w czasie lekcji centralnej roli
